سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گاز آرگون

منبع : گاز آرگون

گاز آرگون

از آنجائی که آخرین لایه ی الکترونی آرگون دارای ظرفیت کامل است گاز آرگون بسیار پایدار بوده لذا در برابر تشکیل پیوند شیمیائی مقاومت می کند .

استفاده از گاز آرگون بعنوان پوششی پایدار در ساخت تیتانیوم و سایر عناصر واکنش پذیر
گاز آرگون 0?934? حجمی و 1?288? جرمی اتمسفر زمین را تشکیل می‌دهد .
آرگون در حالت مایع معمولا در تانک های بزرگ به مشتریان ارائه می گردد.
رگولاتور گاز شرکت فاران صنعت : شرکت فاران صنعت توانایی تامین انواع رگولاتور گازی از معتبرترین برندهای آمریکائی ، اروپائی و آسیائی از جمله هریس HARRIS ، گلور GLOOR ، ویگور VIGOUR ، درااستار DRASTAR و کسولد KASWELD را دارا می باشد .

فشار ورودی رگولاتور گاز : فشار ورودی رگولاتور ارتباط مستقیم با فشار گاز درون سیلندر و یا گازی که در لوله های انتقال می باشد دارد بعنوان مثال برای گاز پر فشاری مثل هیدروژن فشار ورودی رگولاتورها معمولا تا 300 بار می باشد در حالی که برای گازی مثل پروپان یا استیلن که فشار چندانی ندارند فشار ورودی رگولاتورها معمولا 40 بار است.

بنابراین رگولاتور گاز دارای فشار و سایزهای مختلفی می باشند که رگولاتور با توجه به مکانیزمی که دارا می باشد باید در محیطهای باز استفاده شود و برای محیط های بسته از نوعی رگولاتور ثانویه خاصی بنام بالانسر استفاده می شود این نوع رگولاتور گاز فاقد سیستم قطع بالا شات اف سیستم قطع پایین و همچنین ونت می باشد.
جنس رگولاتور گاز ( مانومتر گاز ) material of Regulator : جنس رگولاتور گاز تحت شعاع نوع گازی است که قرار است از رگولاتور عبور داده شود .
آرگون بدلیل بی اثر بودن دارای شیر راست گرد می باشند .
گاز آرگون با خلوص 99.9999% گرید 6 ، 99.9995% گرید 5.5 و 99.999% گرید 5 به فروش می رسد
آرگون در حالت مایع معمولا در تانک های بزرگ به مشتریان ارائه می گردد.

واژه نیتروژن از کلمه یونانی nitron به معنی جوش شیرین محلی گرفته شده است که در قرن هفدهم توسط شیمیدان انگلیسی بنام دانیل رادرفورد کشف شد.

گاز نیتروژن بدلیل آرایش الکترونی لایه ی آخر، گازی بی اثر و خنثی است اما نیتروژن موجود در آب و خاک و همچنین بخارات متساعد شده از اکسیدهای نیتروژن در محیط زیست به نیترات و نیتریت تبدیل می شود که با هموگلوبین خون واکنش داده و باعث کاهش توانائی خون در انتقال اکسیژن ، کاهش عملکرد غده تیروئید و کمبود ویتامین A می گردد.
سیانیدها از جمله سیانور از دیگر ترکیبات گاز نیتروژن به شمار می آیند که بی نهایت سمی و کشنده هستند.
گاز آرگون دارای وزن اتمی 39.948 gr/mol است.
در صنعت از گاز آرگون هم بصورت خالص و هم به صورت ترکیب با گازهای دیگر استفاده می شود .

شایان ذکر است؛ کپسول های 50 لیتری دارای فشار کاری 200 بار و فشار تست 300 بار می باشند و مابقی کپسولها دارای فشار کاری 150 بار و فشار تست 250 بار هستند.

بدنه کپسول ( تنه کپسول و گلوئی )
بازرسی شیر کپسول یا کپسول گاز : شیر کپسولها از نظر وجود شیر فلکه و سلامت آن و همچنین میزان خوردگی رزوه های شیر و متناسب بودن نوع شیر و نوع گاز محتوی کپسول مورد بررسی قرار می گیرد.
این کپسولها پایداری بالاتری نسبت به کپسول های کربن استیل دارند و زنگ زدگی در آن ها مطرح نیست.
منبع : گاز آرگون

یکی دیگر از ترکیبات گاز آرگون ، مخلوط گاز آرگون و گاز دی اکسید کربن است که با نام تجاری کورگون Corgon شناخته شده و به فروش می رسد و در پروسه های جوشکاری بسیار مورد اسفاده قرار می گیرد.
گاز آرگون دارای وزن اتمی 39.948 gr/mol است.

R410a : (50% R-32 (CH2F2), 50% R-125 (CHF2CF3))

گاز R410a جزء گازهای Blend یا مخلوط می باشد که از ترکیب شدن دو گاز دیگر تهیه شده است .
گاز R410a با برند های اروپائی ،آمریکائی،هندی و چینی در بازار موجود است .
یکی از معروفترین و پرکاربردترین ترکیبات گاز آرگون مخلوط گاز آرگون و گاز متان است که با نام تجاری پی 10 ( گاز P10 ) شناخته شده و به فروش می رسد .
استفاده از گاز آرگون در شستن فلزات مذاب ( جهت جداسازی سایر گازها از فلز مذاب )
هرجا سخن از گاز های آزمایشگاهی ، خالص ، استاندارد ، صنعتی ، سرد کننده و تجهیزات گازی باشد نام فاران صنعت می درخشد.
شرکت فاران صنعت در ساخت پالت ها بسته به ابعاد پالت از پروفیل 70،60 و گاها ناودانی استفاده می کند.

در هنگام معاوضه سیلندری تیم فنی شرکت فاران صنعت سیلندر خالی مشتری را بررسی می نماید و بسته به سال ساخت آن سیلندر هلیوم پر معادل سیلندر خریدار ارائه می گردد.

در اصل رگولاتور و مانومتر معادل هم می باشند و هر دو به یک معناست و دستگاهی است جهت اندازه گیری ، کنترل و تنظیم فشار انواع گازهای ذخیره شده در مخازن و سیلندرهای تحت فشار.
در صورتی که سیلندر خریدار نیاز به خدمات داشته باشد و یا خیلی قدیمی باشد ما به التفاوت قیمت سیلندر و هزینه خدمات آن محاسبه و در صورت حساب فی مابین لحاظ می گردد.
سیلندر های درز دار ( چند پارچه ) حداقل از دو تیکه فلز جدا از هم تشکیل شده است که به کمک جوش به هم وصل شده اند.
بسته به حجم، سیلندر های بدون درز قابلیت تحمل فشار 150 تا 200 بار را دارند.
شایان ذکر است؛ برخی از گاز های کم فشار مثل پروپان ، کربن دی اکسید و گوگرد دی اکسید معمولا در سیلندر های یکپارچه شارژ شده و به فروش می رسند.

پالت های سیلندری تهیه شده توسط شرکت فاران صنعت دارای اتصالات از جنس استنلس استیل (S.S) می باشد و با توجه به حساسیت تیم فنی و مهندسی شرکت فاران صنعت ترجیحا از اتصالات کره ای در ساخت پالت ها استفاده می شود مگر مشتری به درخواست خود خواستار اتصالات ایرانی باشد ( در ساخت پالت های سیلندری شرکت فاران صنعت به هیچ وجه از اتصالات چینی استفاده نمی شود ).
شایان ذکر است؛ برخی از گاز های کم فشار مثل پروپان ، کربن دی اکسید و گوگرد دی اکسید معمولا در سیلندر های یکپارچه شارژ شده و به فروش می رسند.
شیر سیلندرهای آرگون معمولا DIN6 و یا BS3 می باشد.
گاز آرگون گازی بی بو، بی رنگ، بی مزه، غیرسمّی و خنثی است .
گاز آرگون معمولا در کپسول های 5،10،20،40 و 50 لیتری و فشار 150 تا 200 بار به فروش می رسد.
در صنعت از گاز آرگون هم بصورت خالص و هم به صورت ترکیب با گازهای دیگر استفاده می شود .
تقریبا" نزدیک به یک درصد اتمسفر زمین از گاز آرگون تشکیل شده است .